11 Ağustos 2016 Perşembe

Tatlı Kalem Böreği Almaz Mıydınız?


Kendimi gaza getiriyorum :-D
Merhaba,

Blog için yazmaya bir seneyi aşan bir ara vermiş olmanın verdiği utanç ile (ve hazır oğulcuğum da uyurken) paylaşıma devam.. Birbirimizle paylaşarak, birbirimizden destek alıp yardımlaşarak büyüyeceğiz.  Değil mi ama?

Bu kış harika ayva yaptı.. Hem sulu hem de enfes lezzet de ayva yemeyeli çok olmuştu. Kendimi pazardan sürekli ayva alırken buldum. Hem yedim, hem reçel yaptım.

İlk seferinde reçeli tutturamadım. Yiğitliğe hiç bir şey sürdürmeden, reçeli marmelata çevirdim. (Yani aslında eşekten düşmedim.. Ben zaten inecektim :p) Fakat marmelat diye kavanozlara koyduğum maddeyi ertesi gün kavanozdan zor çıkardım. Artık nasıl peltelendiyse...

Sizi bilmem ama ben elimizdeki madde/eşya/malzemelerin değerlendirilmesi, farklı şeyler için kullanılması kısacası yeniden işe yarar hale gelmesi konusunda çok kafa yorarım.

Ayva marmelat/peltesini (?!?) atamayacağıma göre ne yapabilirim diye düşünürken aklıma zihn-i sinir bir fikir geldi. Biz, oğlum doğduğundan beri, sigara böreğine kalem böreği diyoruz. Bu kalem böreği peynirli oluyor, kıymalı oluyor da neden tatlı olmasın diye düşünürken kendimi yufkacı dükkanında buldum.

Yufkalarımı kestim. Ortalarına ayva marmeladımsı peltesini koydum. Sardım. Kızarttım. 

Kızaran kalem böreklerini geniş bir kaba koyduğum (ve tarçın ile karıştırdığım) pudra şekerine buladım :))))

Tadını ben anlatmayayım. Elinizdeki her hangi bir marmelat ile deneyip kendiniz karar verin..

Sevgiyle kalın,

Annesinin kızı..

Oğlunun annesi...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder