9 Şubat 2010 Salı

Cilt Bakımı - 1

Begonvil & Karabiber -Çeşme 2007
Tanıyanlar iyi bilir; annem cildine ve cilt bakımına çok önem verirdi. Pürüzsüz, yumuşacık ve parlak bir cildi vardı. İçten gelen duru bir parlaklık..

Geceleri yatmadan önce, onu yüzünü ve boynunu Lancóme tonik ve sütleriyle temizlerken hatırlıyorum. Elbetteki o zamanlar ben ilkokul çağlarındaydım ve beyaz geceliği ve sabahlığıyla yatmadan önce bakım yapan bu güzel kadına da deliler gibi hayrandım. Büyüdüğümde, tıpkı onun gibi, beyaz sabahlığımla aynanın önünde cildimi temizleyip sonra nemlendireceğimi hayal ederdim. Tahmin edersiniz ki mümkün olmadı :) Bütün günün yorgunluğu ardından işten eve saat 21:30-22:00 gibi gelince, yemekti televizyondu derken sıra yatmaya geldiğinde pijamalarımı giyecek gücü bulduğumda kendimi şanslı saydım yıllarca. (Belki de halen bir çocuk yapmamış olmamın sebebi budur.. Pijamalarımı giyecek gücüm bile kalmayacak diye korkmuş olabilirim pek alâ :p)

İlerleyen yaşlarıyla birlikte annem doğadan gelen bir çok şeyin insan sağlığı için kimyasallardan çok daha faydalı olduğunu fark etti. Bu dönemde yaptığı araştırma ve incelemeler onu kendi bakım kremlerini hazırlamaya kadar götürdü. Yakın arkadaşları, aile dostlarımız, kızkardeşim ve ben de bu hazırlanan kremlerden nasibimizi aldık elbette.
İtiraf etmeliyim ki kuru, normal ve karma ciltler için gerçekten de uygun bir krem formulü annemin bakım kremi. Düzenli kullanıldığında cilde esnek dokusunu kazandırıyor. Bebek poposu gibi bir yumuşaklık yaratıyor yüz ve boyun bölgesinde.
Yapmanız gereken tek şey önce yüzünüzü alkolsüz bir tonikle (gül suyu bu iş için biçilmiş kaftan) silmek ve sonrasında da kremi yüzünüze ve boynunuza yuvarlak daireler çizerek, aşağıdan yukarıya doğru yavaşça yedirmek. Ta taaaaa.. İşte bu kadar :)
Şimdi sizlere bu mükemmel kremin tarifini vereceğim. İçine konulan malzemelerin hepsini bir eczane ya da aktardan bulmanız mümkün. Hangi malzemeden ne kadar koymanız gerektiği konusu biraz muallak, yalnız. Şöyle ki kremi içinde yapacağınız kaba göre değişiyor. Ben kremin ana maddesi olan Bepanten kremi baz alarak vereceğim formülü. En doğrusu oradan yola çıkmak..
ANNEMİN HARİKA CİLT BAKIM KREMİ:
1 Bepanten Krem (Merhem olmamasına dikkat edin. Yoksa çok yağlı bir karışım olur)
1 Bepanten ampul
1 Evigen ampul
Kayısı Yağı
Gül Yağı
Buğday Yağı
Portakal Yağı
Elinizdeki kaba Bepanten kremin tamamını boşaltın. İçine Bepanten ve Evigen ampulleri kırın ve iyice karıştırın. Sonra bu karışımın içine yarım şişe Kayısı yağı dökün ve karıştırmaya devam edin. Hazırladığınız kremin kıvamı pürüzsüzleşmeye başladığında 1/4 şişe Gül, Buğday ve Portakal yağı ilave edin ve karıştırmaya devam edin. Tüm malzemenin birbirine karışması sonrasında bakım kreminizi eski bir krem kavanozuna ya da kapaklı herhangi bir kavanoza koyarak kullanmaya başlayabilirsiniz..
Sevgiyle,
Annesinin Kızı

46 yorum:

  1. cilt kremi için teşekkürler. Birde anneden göz kremi tarifi lütfen

    YanıtlaSil
  2. Defterlerini araştırıyorum. Bulur bulmaz formülünü paylaşıyor olacağım :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bilgi bu böyle.Teşekkür ederim:)
    Benim merak ettiğim gül yağı olarak hangi markayı kullanıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  4. Sivilce izlerini delikleri kapatıyormu bu krem .. yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Shayna.. Mesajınıza çok geç döndüğüm için kusura bakmayın.. Gül yağı olarak annem genellikle BOSPHORUS marka kullanırdı. O olmadığı takdirde Arifoğlu ya da Kardelen marka gül yağı da işe yarayacaktır.
    Sevgiyle..

    YanıtlaSil
  6. Merhaba.. Krem, sivilce izlerne ait delikleri malesef kapatmıyor. Ama izleri kapatan kremler mevcut. Bir cilt doktoruna ya da eczacınıza danışırsanız size yardımcı olacaktır..
    Sevgiyle,

    YanıtlaSil
  7. peki evigen ve bepanten ampul saç dökülmesi için kullanılıyor tüylenme yapmaz mı

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Adsız,

    Evigen ve Bapanten içerik olarak tüylendirme yapmazlar. Daha doğrusu eğer yüzünüzde her hangi bir hormonsal tüylenme sorunu yok ise yapmaz. Aksi takdirde zaten tüylenme problemi yaşayan kimselerde bu sorunu tetikleyebilir elbette.

    Evigen hücre yenileyicidir. Bu özelliği olduğu için hem cilt yaşlanmasını engellemek için kremlerde, cilt çatlakları için, hem saç köklerini canlandırmak için kullanılıyor. Bepanten de özellik olarak B vitamini ihtiva ediyor. B vitamini besleyici özelliği olan bir madde. Saça uygulandığında saç köklerini, cilde uygulandığında cildi besler. Bepanten krem ve merhemi nasıl cildimize kullanıyorsak bu da aynı şekilde kullanılabilir.
    Sevgiyle,

    YanıtlaSil
  9. teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  10. Yağ olarak neden bu yağlar? Özellikleri nedir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Bepanten, cilt yenileyici ve nemlendirici bir özelliğe sahiptir. Ben özellikle kışın geceleri yatmadan önce yahut sokağa çıkmadan dudaklarıma az miktarda Bepanten krem sürerek çıkarım. Böylece kuruma, pullanma, çatlama yahut kanama olmadan kış boyunca yumuşak ve esnek olmalarını sağlıyorum.

      Evigen ise hücre yenileyici özelliği olan bir ampul. O yüzden tercih etmiş olmalı annem kremin içine eklerken.

      Natürel Sabit ve Uçucu Yağlara gelince annemin doğal yağlar notlarından alıntalayarak bilgi veriyor olacağım size:

      Kayısı Yağı: Nemlendirici özelliğe sahiptir. Akneleri temizler ve cilde canlılık verir. Kırışıklıkların derinleşmesini engeller.

      Gül Yağı: Cildi gerginleştirir. Cilde canlılık verir. Makyaj temizler.

      Buğday Yağı: Hücre yenileyici özelliği bulunur. Cilt ve güneş lekelerine karşı etkilidir. Kırışıklara karşı faydalıdır (Buğday yağı aynı zamanda, hamilelikle karın ve göğüs bölgesinde oluşan çatlakların derinleşmesini önleyicidir.)

      Portakal Yağı: Cildi sıkılaştırır. Tonik olarak da kullanılır.

      Daha detaylı bilgi isterseniz, aktarlarda satılan yağ markalarının hemen hepsinin özellik ve kullanılış yöntemlerini anlatan ücretsiz minik kitapçıklar var. Onlardan bir tane edinebilirsiniz.

      Sil
  11. Bunu gündüz kremi olarak kullanabilir miyiz? yoksa gece mi kullanmalıyız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurdan hanım merhaba,

      Annem kremi sabahları yüzünü yıkadıktan sonra kullanırdı. Bir de her banyo sonrası muhakkak yüzüne ve boynuna uygulardı. Makyaj altı için pek uygun bir krem olmadığı için ben kendim geceleri yatmadan kullanmayı tercih ettim hep.

      Sevgiler,

      Sil
  12. peki bu malzemeleri nerden alacaz ben zaten bepanten kulanıyorum sürekli ama bu yağ çeşitleri ve diğerlerini nerden bulacaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağları ancak aktarlardan bulabilirsiniz. İlaç olmadıkları için eczanelerde satılmıyorlar.

      Sil
  13. sorduğum 3 eczanede de yoktu

    YanıtlaSil
  14. Dediğim gibi bir aktara uğramanız daha doğru olur yağları temin etmek için..

    YanıtlaSil
  15. meraba bn 17 yaşndaym saçlarmı kestrdm fakat pek istgm gbi olmadı çok kısa oldu hızlı uzaması için yarmcı olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuyla ilgili kişisel bir bilgim yok.. Saç uzamasının kişiden kişiye dönemsel olarak ve hormonlarla ilgili olarak farlılık gösterdiğini biliyorum. Fakat annem, üniversiteye ara vermek zorunda kaldığı 1,5 ay içerisinde sürekli olarak yediği amasra elmaları ve taze fındık sayesinde saçlarının çok gür ve sağlıklı şekilde uzadığını anlatırdı hep.. Belki siz de deneyebilirsiniz..

      Sil
  16. kremi bepanten ampul hariç ve ölçüler iki katı olacak şekilde yaptım. Sanki sulu bir kıvamı oldu. Bu normal mi ? Yoksa ben mi ayarını kaçırdım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Bu detayı yazmayı atlamışım. Evet krem satın aldığımız kremlere kıyasla daha sulu bir kıvama sahip.

      Umarım işinize yaramıştır:)

      Sil
  17. mrb ismim nil su benimde sizden ricam saçlar için bir maske tarifi vermeniz saçlarım çok kuru ve yıpranmış evde uygulayabilecegim bir maske tarifiniz varmı:..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nil hanım merhaba,

      Saçlarınıza zeytinyağı sürüp (ama diplerine de iyice yedirerek) başınızı yüzünüzü kapatmayacak şekilde streç film ile sarın ve üzerine havlu sarın..

      Bir saat bekledikten kadar sonra saçlarınızı yıkayın..

      15 günde bir uygulayabilirsiniz. Ben de bir dönem öyle yapmıştım.

      Sevgiler,

      Sil
  18. gözenekler için iyimi acaba..teşekkürlerr..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemin, tabir-i caiz ise, kaymak gibi pürüzsüz bir cildi vardı. Elbetteki bir kısmı genetik olsa gerek. Ama kremini ve her gün yüzünü sildiği gül suyunu bunun sebebi olarak gösterirdi rahmetli..

      Sil
  19. merhaba bu karışımı nasıl muhafaza etmeliyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Karışımı daha önce bitmiş bir krem kutusunu yıkayıp kuruladıktan sonra içine koyarak muhafaza edebilirsiniz. Yahut ufak bir kavanoza koyabilirsiniz. Amaç kapağının kapanabilir olması :)

      Sil
  20. Bepantol ile bepanten ayni krem mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Bepanten krem'in ismi değişmiş bu yaz. Bepantol olmuş. Ben de yeni öğrendim. Eczacımız kremin formülünde bir değişiklik olmadığını sadece isminin değiştiğini söyledi..

      Sil
  21. Peki uçucu yağlar hangi oranda koyulmalı acaba?Bİr başka sitede 3 damla,8 damla gibi bir şeyler vardı.Siz hangi oranda koyuyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası içine ne kadar Bepanten (artık Bepanthol diye satılıyor) koyduğunuza bağlı.
      Bir oran vermek gerekirse 1 tam tüp Bepanten kreme 1/4 şişe yağ ekliyorum..

      Sil
  22. Arkadaşlar, Evigen Ampul artık Evin Ampul olarak Eczanelerde satılmaya başlanmış, arayıpta bulamayanların bilgilerine, dün aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senem hanım paylaştığınız değerli bilgi için teşekkür ederim.
      Sevgiler,

      Sil
  23. Merhaba ben bir bucuk aydir hormon tedavisini goruyorum yuzumde tuylenme oldu acaba annemin kremini kullanirsam tuylenme artar mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bu krem tüylenme yapmıyor ama sizin gördüğünüz tedavi ile etkileşim yapma riskini göze almayın derim.
      Sevgiler

      Sil
  24. Merhaba :)
    Yüzümde bir aydır gitmeyen sivilce lekelerim var. Bu sayfayı dün okudum, bahsettiğiniz yağların ciltteki etkilerini araştırıp bugün tüm malzemeleri aldım ve annenizin kremini yapmaya karar verdim. :) Yaptıktan sonra yüzümü gül suyuyla silip kremi sürdüm. Kremin kıvamı sulu ve yağlı olunca beni biraz korkuttu ama herşeye rağmen denemek istedim. Yüzüm hiç olmadığı kadar yumuşak, bebek gibi oldu. Yağlanmadı nemlendi. Ellerimi yüzümden alamadım inanın :) Yağlandırır diye korktum ama korkum boşa çıktı gibi görünüyor :) İnşallah bu etkisi sürekli devam eder, lekelerden de kurtulurum. Annenize şimdiden duacıyım.. Size de teşekkürlerimi borç bilirim.

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yeşim Hanım,
      Bu kadar geç döndüğüm için lütfen kusuruma bakmayın. Mesajınızı çok geç fark ettim.
      Kremin işe yaramasına çok ama çok sevindim.. Güzel sözleriniz için de ayrıca çok teşekkür ederim :)
      Sevgiyle kalın,

      Sil
  25. Yağlı ciltlerde kullanabilir mi acaba??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      T cilt tipindeki tanıdıklarımız rahatlıkla kullanıyor. Burun bölgesinde hafif bir terleme yapabilir ama ince bir tabaka kullanılacağı için sorun olmayacaktır kanısındayım. Cildiniz çok yağlıysa eğer krem kullanmanız gerekir mi bilemiyorum. Gül suyu ile cildinizi temizleyip su bazlı ince bir krem/losyon kullanmanız belki daha doğrudur..
      Sevgiyle,

      Sil
  26. Ben kremi şimdi hazırladım kavanozla dolaptaymış saklasam oda ortamıylamı bilemedim ne dersiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kremi oda ortamında tutardı annem. Ben de öyle yapıyorum..
      Sevgiler,

      Sil
  27. Bahsettiğiniz yağ şişeleri kaç ml acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük boy olanlar. Şu an elimde yok. O yüzden kesin bir şey söylemem mümkün değil. Ama aktarlara söylerseniz size yardımcı olurlar.
      Sevgiler,

      Sil
  28. 6 aydır bu kremi kullanıyorum, gerçekten muhteşem çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  29. Pınar hanım merhaba,
    Bunu duyduğuma çok mutlu oldum.
    Eminim annem de çok sevinirdi faydalı olmasına...
    Ruhu şad olsun..
    Sevgiler,

    YanıtlaSil